.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشدید بازرسی اماکن عرضه مواد غذایی گیلان

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تشدید بازرسی از اماکن عرضه مواد غذایی با 250 نفر بازرس در عید نوروز در این استان خبر داد.


به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ارسلان داداشی ظهر امروز در جلسه شورای سلامت گیلان به ستاد تسهیلات نوروزی اشاره کرد و اظهار داشت: ستاد تسهیلات نوروزی در مراکز بهداشتی استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه 250 نفر بازرس در تعطیلات نوروزی از مراکز مختلف عرضه مواد غذایی گیلان بازدید می‌کنند، افزود: تعداد 50 هزار کتابچه مسائل بهداشتی در ایام نوروز در سطح استان توزیع می‌شود.

داداشی شماره تلفن 09678 را برای اعلام شکایت‌های بهداشتی مردم عنوان کرد و گفت: بازرسی از اماکن عمومی شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان و آستارا به دلیل پذیرش بیشتر مسافران به صورت ویژه انجام می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر بازرسی از رستوران‌ها و هتل‌ها تاکید کرد و بیان داشت: وسایل نقلیه عمومی نیز توسط بازرسان بهداشتی بازرسی می‌شوند.

وی با اشاره به جلوگیری از فروش مواد غذایی توسط دستفروشان در تعطیلات نوروز در گیلان، خاطرنشان کرد: سال گذشته از 3 هزار و 437 مکان عرضه بهداشتی در استان بازدید بهداشتی شد.

داداشی، نمونه‌برداری از 809 مواد غذایی را از جمله فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال گذشته برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته 14 تن مواد غذایی فاسد در استان معدوم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به صدور 3 هزار و 101 کارت تندرستی در سال گذشته در این استان اشاره کرد و یادآور شد: امسال نیز این برنامه‌ها انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در گیلان، اذعان داشت: بیمه‌های نیروهای مسلح، خدمات درمانی و تامین اجتماعی به این نتیجه رسیدند که پزشک خانواده در کشور اجرایی شود.

داداشی اجرای طرح پزشک خانواده را سبب ارتقای بهداشت در کشور خواند و افزود: طرح پزشک خانواده با برنامه‌ریزی 18 ماهه در کشور انجام می‌شود ضمن اینکه بیمه‌ها در کنار هم به صورت ستادی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنظیم خانواده و میزان مرگ و میر نوزادان در اجرای طرح پزشک خانواده را تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته تنها یک مورد مرگ مادران باردار در گیلان گزارش شد.

وی، تعداد مرگ نوزادان در گیلان را 10 نفر به ازای هر یک‌هزار نوزاد اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان فوت نوزادان از میانگین کشوری کمتر است.

داداشی با بیان اینکه گیلان در بحث میزان مرگ کودکان زیر پنج سال نسبت به کشوری از وضعیت بهتری برخوردار است، اذعان داشت: شاخص‌های بهداشتی گیلان از سال 85 بهتر شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

پیمان 13 ارديبهشت 1391
با سلام آقای محترم جلوی قلیان سراها در لب آب بگیر واقعا وضعیت وحشتناکی داره از لحاظ بهداشت صفر

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.342 seconds.